کاغذ دیواری چیست و انواع آن

 کاغذ دیواری چیست ؟

 باسلام اگر میخواهید دیواری رو کاغذ دیواری کنید ولی اطلاعاتی در مورد کاغذ دیواری وانواع آن ندارید بهتر است به شما بگویم که سراغ مقاله خوبی اومدین من در این مقاله قصد دارم که شما رو با انواع کاغذ دیواری و ویژگی های آنها آشنا کنم پس تا انتهای مقاله همراه من باشید.





 تاریخچه کاغذ دیواری

 کاغذ دیواری از قبل از قرن هجدهم برای پوشاندن دیوارها و نقش یک عنصر تزئینی برای فضاهای داخلی استفاده می شد. این به ویژه در دوره رنسانس به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای ملیله ها ظاهر شد، که در آن زمان توسط طبقات ثروتمند برای پوشاندن دیوارهای سنگی، دور نگه داشتن گرما و رنگ دادن به اتاق هایشان استفاده می شد. دو سازنده بزرگ آن انگلستان و فرانسه بودند. کشور چین نیز در اواخر قرن هفدهم شروع به تولید کاغذ دیواری با کیفیت بالا کرد. کاغذ دیواری ها
به صورت نقاشی دستی و گران قیمت بودند و به همین دلیل بیشتر در کاخ ها استفاده می شد.

 با ورود به قرن بیستم کاغذ دیواری به یک ماده ضروری برای خانه ها شد، امروزه کاغذ دیواری در کشور خودمان ایران بسیار رواج پیدا کرده سازندگان و طراحان دکوراسیون ازاین متریال برای پوشاندن وزیبایی دیوارها استفاده میکنند، اما باگذشت زمان کاغذ دیواری نه تنها قدیمی نشد بلکه تنوع در طرح ورنگ و ویژگی های آنها به قدری زیاد شده که در انتخاب کاغذ دیواری به سختی میتوان یکی از آنها رو کنار گذاشت. چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟ کاغذ دیواری ممکن است گرانتر از رنگ باشد اما انواع مختلفی دارد.

 که برخی از آنها کاملا مقرون به صرفه هستند. این در طیف گسترده ای از طرح ها، الگوها و پوشش های سطحی موجود است. امروزه استفاده از کاغذ دیواری  یکی از محبوب ترین متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی است، شما میتوانید از کاغذ دیواری ورنگ به صورت ترکیبی استفاده نمایید و فضاهای خانه را زیباترجلوه دهید. انواع کاغذ دیواری( از لحاظ جنس) : یکی از ساده ترین راه ها برای تغییر دکوراسیون داخلی استفاده از کاغذ دیواری ها می باشد، امروزه تنوع کاغذ دیواری به قدری زیاد شده که انتخاب یک ازآن ها برای ما دشوار شده است. بهتراست قبل از خرید کاغذ دیواری مدل ها و ویژگی های هرکدام بیشتر بشناسیم تا انتخاب درستی انجام دهیم، در ادامه با انواع کاغذ دیواری آشنا میشویم.

 1.کاغذ دیواری کاغذی : جنس این کاغذ دیواری از کاغذ است وبه صورت ساده و بافت دار تولید میشود، این نوع کاغذ دیواری از تنوع زیادی در طرح ورنگ دارد وقیمت مناسب تری نسبت به انواع دیگر کاغذ دیواری دارد واز قدیم گفته اند که هیچ ارزونی بی دلیل نیست چون این کاغذ دیواری عمر کوتاه تری نسبت به بقیه دارند. 2.کاغذ دیواری وینیل: امروزه رایج ترین نوع کاغذ دیواری در کشور ما کاغ دیواری وینیل است جنس این متریال از کاغذ است که یک لایه روکش وینیل قرار دارد این لایه باعث مقاوم تر شدن و قابلیت شست وشو آن می شود ، به همین دلیل بیشتر در فضاهایی که مرطوب ودارای چربی هستند مانند آشپزخانه وسرویس بهداشتی استفاده میشوند. 3.کاغذ دیواری سه بعدی : مدل دیگری که به شما معرفی میکنم کاغذ دیواری سه بعدی است. این مدل از کاغذ دیواری از جذابیت وزیبایی بالایی برخورد داراست به طوری که فضای تماشایی خلق میکند که چشم هربیننده ای رابه خود جلب مینماید.

تصویری که برروی کاغذ دیواری چاپ میشود حتما باید از رزولوشین وکیفیت بالایی برخوردار باشد چون اگر کیفیت آن پایین باشد از زیبایی کار شما می کاهد. 4. کاغذ دیواری وینیل : نمونه آخری که قصد دارم به شما معرفی کنم کاغذدیواری وینیل است این مدل از کاغذ دیواری در بین مشتریان و طراحان دکوراسیون داخلی از محبوبیت بالایی برخورد داراست کاغذ دیواری وینیل از دولایه تشکیل شده است که جنس لایه زیرین ازکاغذ است وجنس لایه بالایی از از پلاستیک تشکیل شده است یکی از  ویژگی های کاغذ دیواری وینیل میتوان به قابلیت ضدآب بودن آن اشاره کرد. کلام پایانی: کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارد ما توانستیم دراین مطلب به بعضی از آنها اشاره کردیم در بازار انواع مختلفی از کاغذ دیواری برای خرید در دسترس عموم قرار گرفته است که کاغذدیواری سه بعدی از جدید ترین نمونه کاغذ دیواری در بازار است بهتر از قبل ازخرید کاغذ دیواری اطلاعاتی درمورد انواع کاغذ دیواری به دست بیاورید که در طول زمان به مشکل برنخورید.

پست‌های معروف از این وبلاگ

دکوراسیون و تزیین اتاق کار

کف پوش ها و انواع آن

طراحی کابینت کابینت آشپزخانه بدون دستگیره و مزایای آن