موزاییک ویبره ای و موارد کاربرد آن

 موزاییک ویبره ای کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان سازی دارد . موزاییک ویبره ای که در دسته موزاییک ها قرار میگیرد در کشور های غربی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است .

حال میخواهیم بدانیم موزاییک وبیره ای چیست که در حال حاضر به این میزان توانسته مورد استفبال افراد علاقمند به صنعت ساختمان قرار گیرد.

موزاییک ویبره ای و موارد کاربرد آن

موزاییک بتنی در دسته کفپوش های بتنی قرار میگیرد که از ماسه ، شن موزاییک ویبره ای یک نوع کفپوش بتنی است که از شن و ماسه، سیمان، آب و رنگدانه ها تشکیل میشود . در مراحل ساخت موزاییک ویبره ای این محصول تحت فشار قرار نمیگیرد و مراحل ساخت در دستگاه‌های ویبراتور انجام میگردد و در واقع علت نام گذاری این است بر روی موزاییک ویبره ای به جهت روش تولید آن میباشد .

برای بدست آوردن یک موزاییک ویبره ای با کیفیت مطلوب عموما از سیمان پرتلند تیب ۲ استفاده میشود و معمولا از برای انتخاب شن از سنگدانه های ۸ الی ۱۲ میلیمتر استفاده میشود و قبل از استفاده بصورت کامل شستشو میبابند .

رنگدانه ها نیز که به پیگمنت معروفند بنا به سفارش مشتری ، در مراحل ساخت موزاییک ویبره ای به بتن درحال لرزش اضافه میگردد . دقت نمایید که پر استفاده ترین رنگ دانه ها ، خاک سرخ هرمز است ( اکسید آهن ) که دارای رنگ سرخ میباشد.

دقت کنید که طرح اختلاط موزاییک ویبره ای با ترکیب ماسه و شن در مقدار و سایز های مشخص در داخل همزن شروع می گردد . سپس در مرحله ثانویه سیمان تیپ ۲ به شن و ماسه اضافه می‌شود . حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط ، به صورت خشک ترکیب می‌شود و در نهایت آب به مخلوط اضافه می‌شود .

در این مرحله شخص مسئول قالب گیری را انجام شروع میکند و قالب‌های لاستیکی بعد از طی کردن مسیر میز ویبره که وظیفه یکنواخت کردن بتن را است ، در قرارگاه قرار می‌گیرد.

همانگونه که میدانید یک بحث بسیار مهم در ترکیبات سیمانی به عمل آوری است . در هنگام ساخت موزاییک ویبره ای باید زمان عمل آوری رعایت شود تا مخلوط بتواند با بالاترین کیفیت به مرحله بهره برداری برسد. مرحله به عمل آوری بطور معمول چیزی بین ۳ تا ۵ روز زمان لازم دارد . در نهایت ، قالب‌ها جدا شده و موزاییک‌ها در انبار دپو می‌شوند تا آماده فروش شوند .

فواید و مزایای موزاییک ویبره ای

  • نرخ کمتر نسبت به سایر کفپوش‌ های در محوطه سازی
  • امکان نصب راحت با استفاده از ملات ماسه سیمان
  • تنوع بالا در طرح و رنگ‌بندی
  • تولید در رنگ‌ها و طرح‌های سفارشی
  • امکان استفاده در حیاط خانه ، پیاده رو و محوطه و پشت بام

پست‌های معروف از این وبلاگ

دکوراسیون و تزیین اتاق کار

کف پوش ها و انواع آن

طراحی کابینت کابینت آشپزخانه بدون دستگیره و مزایای آن